N-VA zet leerlingen, leerkrachten en schooldirecties opnieuw centraal

Door N-VA op 31 augustus 2012, over deze onderwerpen: VlaParl - Onderwijs, Kleuterschool en basisonderwijs, Leerkrachten en directies, Schoolinfrastructuur, Secundair onderwijs

Met de voorstelling van een stevig onderwijsdossier – ‘Investeren in kennen en kunnen’ – formuleerde de N-VA vorige vrijdag haar visie op het onderwijs van morgen.

De centrale gedachte: de N-VA wil meer gericht investeren in mensen in plaats van in structuren. Wat concreet in de klas gebeurt verdient méér aandacht en méér middelen.

N-VA-Fractievoorzitter Kris Van Dijck: “We leven in een land dat, ook op vlak van de onderwijsstructuren, zijn geschiedenis meedraagt. Maar we moeten die bladzijde rustig maar consequent verder keren. Een meer transparante financiering van de onderwijskoepels, méér netoverschrijdende samenwerking, verdere rationalisering op basis van goed gekozen prioriteiten: de N-VA wil hier duidelijk de bakens verzetten. Zo komen mensen, tijd en centen vrij die we rechtstreeks kunnen investeren in de school. Voor leerlingen, leerkrachten én directies”.

De N-VA bundelde haar visie in een knappe brochure. Op eenvoudige vraag hier gratis te verkrijgen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?